Kun jostakin pitää paljon, sehän on mukavaa - ja vaikka kävisi työstä, niin siitä vaan nauttii. Ajaminen on juurikin tätä - jos siitä, tekniikasta, koneromantiikasta ja maiseman vaihtumisesta pitää.
On monenlaisia motiiveja ajamiseen. Toiset ajavat työkseen, vapaa-aikana ja jotkut muuten vaan. Hyöty ja asioiden yhdistäminen kuuluvat myös ajomotiiveihin.Kun arki vaihtuu viikonlopuksi, mitä tehdä rentoutumisen eteen. Voisihan sitä aina vaikka käydä olusella, kuntoilla, golfata, maastopyöräillä tai mökkeillä. Mutta on myös vaihtoehtoja.
Yksi hauska ja iloisuutta vahvistava tekemisen muoto on huviajelu. Siis ihan vaan lähteä openroad ja bonuksena openroof.
Destinaatiokuski - Matkan alusta loppuun: Elämä on huviajelu.
Sattuikin: kesä, openroad ja openroof... |
"Voiman tunne on jatkuvaa, kuin lentoonlähtöä odottaen. Rauhallisella, mutta päättäväisellä kiihdytyksellä 0-100 km/h pääsee johonkin kuuden sekunnin pintaan. Ilmoitettu kiihtyvyys on 4,9 sekuntia. Tämä on yksi piirre, jolla pääsee sellaiseen tunnetilaan, jota ei enää ole. Ääni ja voima - niissä piilee alkukantaista voimaa. Muskelia."
(Destinaatiokuski uudesta Ford Mustangista)
Perstuntuman testaaminen on tärkeää |
Käyttövoimat puhuttavat. Fossiilisista siirrytään, mutta mihin? Sähkö, vety, hybriditeknologia - kyllä, nämä ovat ne joista puhutaan.
Autoilun kehittyminen on ollut aina nopeuteen ja tehokkuuteen perustuvaa. Hauskasti Hyundai Ioniq 5 N on yhdistämässä äänellä vanhaa, tekniikalla uutta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti