Destinaatiomatkaajat

torstai 19. kesäkuuta 2025

Pieni auto - suuri matka uudella sähköisellä pikkusitikalla (Citroën ë-C3) - päivä 2

Minne tänään? Sopiva rako päiväreissuun löytyi. Aikomus oli toteuttaa aivan perinteinen road trip. Vähän vain kohdesuunnittelua, mutta aikaraami oli yhden päivän kestoisena.

Juhannusviikolla tuli koeajettua ja reissattua uudella Citroën ë-C3 Full Electric 113 You 44 kWh Limited -mallilla. Malliston perusmallin hinta on 23.390 €, jolla ansaitaan Suomen halvimman sähköauton titteli.

Koeajossa olevalla matkakumppanilla käydään eri paikoissa, pitemmällä ja lähempänä Hämeenlinnan toimiessa satelliittikaupunkina. Nautitaanpa siis hetki arjen ajamisesta uudella sähköisellä C3:lla Hämeenlinnasta Forssan kautta Turkuun, josta lisälenkki Vakka-Suomeen.

Lähtökohta oli kokeilla lataamista ja leppoisaa matkantekoa, mutta myöskin tiivistä matka-aikaa, onhan n. 500 km päivässä aika paljon mille tahansa autolla. Lataamista tarvitaan toki. Käytettiin ABC-latausta Forssassa menomatkalla ja K-Latausta Laitilassa.

Sähköauton lataus | ABC-lataus | ABC-asemat

K-Lataus on koko maan kattava sähköautojen latausverkosto

Hämeenlinnasta lähdettiin tarkoituksella vajaalla akulla, niin että tarvitaan kaksi latausta päivän aikana. Tarkoitus oli hyödyntää latausajat syömällä ja käymällä matkakohteessa. Leppoisuushan kuuluu kesäiseen matkantekoon. Forssassa mennessä ladattiin jäljellä oleva kolmannes 95 % tasoon, ja takaisin tullessa Laitilassa viidenneksestä 95 % tasoon. Käytimme suurteholatausta.

Hyvin ehti ajoittaa lounasaika ja syödä sekä hoitaa puhelimella työasioita n. tunnin aikana Forssassa. Niin ikään Laitilassa hyödynnettiin tunnin aika käymällä Laitilan Wirvoitusjuomatehtaalla.

Letku kiinni Forssassa ja syömään -
sähköautoilussa hyve on leppoisuus ja latausajan hyötykäyttö










"En näe ongelmaa latauksen kanssa silloin, kun on aikaa. Pikkusitikan akku on pieni, kuten autokin. Kaupunkiautohan tämä on enemmän, mutta sillä onnistuu pitkäkin matka, kun ennakoi hieman ja osaa hyödyntää latausajan." (Destinaatiokuski)

Hiljennä tok', tämä on Aurajok'.

Forssassa sattui liikenneopettaja-kollega tulemaan lomamatkallaan paikalle retkeilyauton ja asuntoauton yhdistelmällä. Totesi ruokatauostamme ehkä lakonisestikin, että "sitähän tuo sähköautoilu on...".

#c3sini #kehupelini

Saksalaisen motoristituristin kanssa peukuttelimme. Hänellä oli allaan sähköinen BMW CE 04, jolla lähti taipaleelle latauspaikalta. Niin, tuo kulkinehan oli moottoripyörä!

Jonkun verran latauspaikoilla olleet kanssasähköautoilijat kiinnittivät huomiota C3:en, kun näin pientä autoa harvemmin näkyy latauspaikoilla. Muutoinhan latauskentällä autossa istuvat ovat omissa oloissaan. Itse asiassa vähäistä oli kommunikaatio muutoin.

Turkuun sitten. Poikkesimme lähes sattumalta Auto Bassadone Turun koeajotapahtumaan Aurajoen rantaan Kahvila Paawon kupeeseen. Koeajettavana oli "Max"-veli - se paremmin varustelu versio. Vanhempi herrasmies oli siitä selvästi kiinnostunut.

Myynninedistämistä Aurajoen kupeessa...

Kaupunkiautona myytäneen, perheen kakkosautoksi tai arjen ajoihin, oli yhteinen toteamuksemme. Käy se matkaankin, sitähän tässä todistaman piti. Uuteenkaupunkiin sitten!

"Ihastuin auton näppäryyteen kaupunkipyörityksessä, joten vähän piti jäädä sompailemaan kaupungissa... Auton kuulee sähköiseksi hiljaisissa nopeuksissa. Matka-ajossa ei pysty sanomaan moottorityypistä mitään. Rengas- ja muut äänet peittävät taustat. Voimalinjassa riittää ohituskiihtyvyyttä, mutta myöskin kaupunkiajon jouheus on käsin kosketeltavaa. Ajo on ryhdikästä ja auto ei kallistele. Tästä osin ei myöskään 2CV!"
(Destinaatiokuski)

Ja sitten tosiaan Ukiin! 

"Voi kun kiva, pientä rattia tarvitsee vain vähän kääntää,
niin risteysajo sujuu mutkitta!"

Erillistä tietokonetta tai tablettia ei ole - älypuhelimella mennään

Buickissa samaa sävyä?

Uudessakaupungissa kohtasimme Buickin, jossa päävärinä on samankaltaista sinistä. Kuulimme Uudenkaupungin matkailutoimistossa käydessämme rättäreidenkin kokoontuvan toisinaan paikkakunnalla.

Uudessakaupungissa piti taas vähän sompailemani... On se niin mukava kaupungissa.


Wirvoitusta

Matka-ajossa riittää voimaa ohituskiihtyvyydessä hyvin. Auto on ajettavuudeltaan isomman tuntuinen. Sillä onnistuu pitkäkin ja tiivis matkareitti. Kaasupolkimen vaste jalassa pitkällä matkalla vähän tuntuu rasittavan, mutta oivallisesti auto menee kyllä maantieajossa. Ei synny bensalenkkarin ja sähkösaappaan vastakkainasettelua, kun leppoistaa mielen eikä kiiruhda aikataulujen puitteissa! Kuin vanhaan aikaan rättärillä...

keskiviikko 18. kesäkuuta 2025

Nautitaanpa hetki arjen ajamisesta uudella sähköisellä pikkusitikalla (Citroën ë-C3) - päivä 1

Juhannusviikolla tuli koeajettua ja reissattua uudella Citroën ë-C3 Full Electric 113 You 44 kWh Limited -mallilla. Malliston perusmallin hinta on 23.390 €, jolla ansaitaan Suomen halvimman sähköauton titteli.

Koeajossa olevalla matkakumppanilla käydään eri paikoissa, pitemmällä ja lähempänä Hämeenlinnan toimiessa satelliittikaupunkina. Nautitaanpa siis hetki arjen ajamisesta uudella sähköisellä C3:lla.

Happy face -  uusi C3 Hattelmalanharjulla



















Auto on tyyliltään persoonallinen, ajoltaan leppoisa, tuoden yksinkertaisuudessaan mieleen rättisitikan. Rättärithän ovat kuin perheenjäseniä, jotka nimettiin. Tämän Monte Carlon sinisen C3:n nimi olkoon 'Sini'.

Kehuja saa alusta alkaen ajaminen, auton luonne - joka on leppoisan oloinen. Dynamiikkaa tuo sähkömoottori tasaisesti voimaa tuovana. Tehoreservi eroaa täysin rättisitikasta eli 2CV:stä).

Sähkömoottori tuo välitöntä dynamiikkaa ajamiseen auton ollessa muutoin leppoisa

Hansikaslokerossa muistutetaan persoonallisten Citroën-mallien historiasta - on se 2CV myös mukana!

"Pieni auto, tosin tilan tuntua on. Sillä on hauska matkustaa ja kulkea. Sähköinen ë-C3 tarjoaa nautinnon hakemista leppoisasti ajamalla. Kuin rättärillä tosiaan."
(Destinaatiokuski)

"Hei, mennään mielummin vanhalle 3-tielle"

Ensimmäisenä päivänä ajettiin Vantaalta Hämeenlinnaan.

Kuvauksellinen auto ja paikka - Hattelmalanharju Hämeenlinnassa

Sini was here - maanantaisessa harrasteautotapaamisessa Ahveniston moottoriradalla -
uudempien autojen puolella...

Kohtasin Ahveniston maauimalalla 82-vuotiaan rättäri-rouvan, joka oli alkuun sitä mieltä, ettei hankkisi sähköistä pikkusitikkaa. Aikamme juteltuamme lupaili jo harkita.

Vuosimallin 1990 2CV on alunperin lähtöisin Belgiasta

#kehupelini #myyntipuhe #rättisitikka #c3sini

lauantai 14. kesäkuuta 2025

BYD Seal ei ole hyljeksittävä - päinvastoin se sinetöi kivan fiiliksen.

Seal tarkoittaa hyljettä tai sinettiä suomeksi. Irtiotto BYD Sealilla sinetöi kivan fiiliksen, sitähän Seal tarkoittaa? Vai, että hyljettä, kuten BYDin merieläin-henkiset (Sealion ja Dolphin). Sanalla sanoen pikainen koeajo ei ollut mitenkään tällä nelivetoisella Excellence-mallisarjan yksilöllä hyljeksittävä, päinvastoin. 

Käyttöauto täyttää 55 vuotta. Liikkeissä oli koeajattavissa 13.-14.6.2025 eri merkkejä ja malleja.  Käyttöauton sähköautopäivät | Käyttöauto

Destinaatiokuski kävi 14.6.2025 Tampereen liikkeessä tutustumassa BYD-mallistoon. Koeajoon valikoitui edellä mainittu BYD Seal Excellence. 

Myyjä oli asiantunteva, kertoen autosta olennaisia asioita koeajoon. Liikaa ei tullut tekniikkaluentoa. Se, kun jotenkin kuuluu sähköautogenreen. Ajettavaksihan autot ovat tehty, eikös niin...?

BYD Seal on kivenkova premium-auto  - ei alustaltaan vaan viittaus onkin fiilikseen ja ominaisuuksiin

"Seal on Hanin pikkuveli tai -sisko. Mallit ovat Teslan pohjalta kopioituja ja positioitu samalle kohderyhmälle kilpakosijaksi. Positioinnillahan tarkoitetaan tyypillisesti sitä miten tuote tai palvelu erottuu kilpailijoista. Ja hyvinpä vietteleekin. Autossa on omanlaisensa henki."  
(Destinaatiokuski)

Kiinalainen kabiini on jopa persoonallisen tuntuinen universaaliksi - tabletin hallitessa kojelautaa

"Materiaalit ovat laadukkaita ja muodot ovat tyyliteltyjä. Harmi vain, että kuulin tämän vihertävän värin jäävän pois mallistosta. Tähän sopii mustat penkit harmaanvalkoisin raidoin. Auto on sedan eli erillisellä peräkontilla varustettu eikä aukeavalla monikäyttöperäluukulla. Sedan-korimalli jäänee historiaan. BYD Seal U tullee SUVina tuomaan nykyaikaisen ja muodinmukaisen vaihtoehdon. Mutta helkkari sentään, onhan tämä ihan makea peli näillä muodoilla." (Destinaatiokuski)

Maisemaan sointuva väri

"Nelivetoinen malli on myyvämpi kuin takavetoinen. Näin myyjä kertoi. Hintaa tulee jokunen tonni lisää kaikkien pyörien vedolle. Hinnat ja infot olivat esillä auton vieressä A4-kokoisessa taulussa. Tätä kirjoitettaessa en äkkiä löydäkään nettisvuilta hinnastoja tai tarkkoja teknisiä eroja tai mittoja! Tämä vaivaa nykyisin "mukamas-dynaamisia sivustoja", jotka ovat tiukasti brändi-käännössivustoja vain. Kiinalaiset oikovat markkinointia, myyntiä ja brändin rakentamista. Olkoon niin, että liikkeen puoleen on käännyttävä - siellähän se kauppatapahtuma toteutetaan... Olikohan nelivedon hinta jotain 53.000 euroa?
(Destinaatiokuski)

Onhan tyylikkyyttä havaittavissa, mutta muistin varassako on hinta ja ominaisuudet,
kun nettisivut eivät ole helpota infon haussa...

"Nelivetoinen versio on varustettu huippusuorituskykyisellä 390 kW:n sähkömoottorilla, jonka ansiosta kiihtyvyys 0–100 km/h onnistuu vain 3,8 sekunnissa." 

"Pidin auton ajettavuudesta. Sillä oli mukava tulla 9- ja 3-tien tiukkoja ramppeja Tampereella. Auto pysyy mukavasti tiellä, ohjaus ei tempaise autoa tiukastikaan kiihdytettäessä. Vetelyä ei esiinny. Voima puhuu kyllä, mutta kulkine on koko ajan ohjattavissa. Moitteet kohdistuvatkin ohjauksen keskittämisessä kulmikkaasti keskiasennossa. Tuntuu kuin ohjaus hakee hieman. Takapenkille meno ja poistuminen toi Destinaatiokuskille pään vaivaa - kirjaimellisesti. Päänuppi osuu helposti oven yläkarmiin."
(Destinaatiokuski)

Ratilla keskittäminen on kulmikkaan tuntuista - ajo sinänsä on kivaa - ja tehokasta...

"Olen Samsung- ja OnePlus-ihminen. Siis Android-tyyppi. En ole Apple-ihminen. En oikein tunnu siis olevani Tesla-ihminen. Olisinko siis BYD-ihminen? Sehän pelaa Androidilla. Ja hintakin olisi sopivampi - kun ei tarvitse olla tietyssä klaanissa..."
(Destinaatiokuski)


Destinaatiokuskin ydinajatus on nauttia matkasta, ajamisesta ja kaikesta mitä tapahtuu pisteiden a ja b välillä. Olennaisena osana on myös käynti jossain kohteessa ja taukopaikalla syötävän nauttiminen. 

BYDin koeajon yhteydessä vanhempi rouva kysyi minulta kuvatessani autoa Pirkkalan puolella - mistä lähtee eräpolku... Vastauksessani oletin, että tuolta varmaan...!

Destinaatiokuskin nälkä poistui Tampereen Lihajalosteen grillimakkaralla
Pirkkalassa Biketeamin pihassa - jossa oli myös silmänruokaa esillä

BYD Hanin aiempi koeajo:

#destinaatiokuski #destinaatiokuskikoeajaa

sunnuntai 8. kesäkuuta 2025

Faktan, tunteen ja fiktion road trip.

Jokainen matka voi olla tarinan arvoinen, mutta entä kun mukana on edes hyppysellinen tunnetta - ja rakkautta? Isoa ja muistettavaa - sitä sellainen matka on. Ja tässä viittaus onkin ihmisten välisiin suhteisiin, ei niinkään destinaatioon itsessään. Se ikään kuin on siinä sivussa taustalla.
Rakkauden ja tunteen road trip kuvaa jotain erityistä - pitkään muistettavaa ja ainutlaatuista matkaa. Kertomusta tai elämäntarinaa. Oli se sitten tosielämän kokemusta, sen muisteloa - tai ihan vaan fiktiivistä kuvausta elokuvassa tai elämää suurempaa taidetta.

"Romantiikan maailma, sellaisena kun elokuvat sen esittävät, on somistellen suljettu fantasiaversio meidän todellisuudestamme. Henkilöhahmot ja juoni keskittyvät rakkaussuhteen syttymiseen ja/tai kestämiseen."
(Rakkauselokuvan 50 klassikkoa, Markku Soikkeli, Oppian 2025)

Autot liittyvät keskeisesti Hiljaisten siltojen risteyskohtaukseen, josta muodostuu kuvaannollisesti rakkauden erkaantumisen käännekohta - myös kirjaimellisesti.

Aina ei uusi rakkaus ei käänny risteyksestä, vaan jatkaa suoraan (Hiljaiset sillat,Warner Bros. 1995

Hiljaisten siltojen mahdollisuus rakkauden road tripiin hiipuu pick-upeissa tähän... 
(Rakkauselokuvan 50 klassikkoa, Markku Soikkeli, Oppian 2025)

Monella meistä voi olla tarina jos toinenkin, kun on ajettu ja matkattu tunteen palossa - ei välttämättä aina järjen valossa. Tärkeää onkin itse tunnistaa, mikä jää muistoihin ja sydämeen muistona - rakkauden ja tunteen road tripina.

Elokuvat voivat kertoa elämää isompaa tarinaa. Niissä voi olla tiettyjä kohtauksia ja sellaisia tilanteita, joilla on juonenkäänteellinen merkitys - tunteen ja matkan valossa. 



















Yksi näistä on The Graduate - Miehuuskoe. Dustin Hoffmanin läpimurto ja Alfa Romeo Spiderin läpimurto, joka muistetaan rakkauden perään koukuttavana road tripina.

"Benjamin sotkee asiansa ajautumalla suhteeseen vanhempiensa perheystävän, rouva Robinsonin kanssa, mutta se on vasta alkua: seuraavaksi kuvioihin tulee mukaan rouva Robinsonin tytär Elaine."
Miehuuskoe | Yle Teema | yle.fi

”The car´s inclusion in the film may have been an early example of product placement – Dustin Hoffman´s uncle was an Alfa Romeo importer.” Movie Cars: The Graduate - 5 Things About the Red Alfa Duetto Spider (collierautomedia.com)

Sitten on dokumentti. Romantic Road - Rakkauden Road Trip on hyvä tulkinta nuoruuden, rakkauden ja road tripin voimasta. Sen kaiken voi kokea uudelleen, vaikka vuoden 1936 Rolls-Roycella.

Rollsilla rakkauden road tripillä - Romantic Road 2017

Traileri avaa hyvin kiteytetysti tarinaa. 

Dokumentissa seurataan englantilaista asianajajaa ja hänen vaimoaan, jotka verestävät nuoruusmuistojaan ajamalla Intian ja Bangladeshin halki vuoden 1936 Rolls-Roycellaan. Greyn pariskunta tekee rohkeaa siirtymää, kuten heillä on ollut tapana tyttärensäkin mukaan. 

Kertoja: "Mistä saa mielestäsi hyvän tarinan? 
Rupert Grey: Voi ei onpa hyvä kysymys. Sen pitäisi heijastaa todellista elämää eikä olla pelkkää satua." (Romantic Road)


#rakkaudenroadtrip #roadtrip #movielovestory #movieloveroadtrip

torstai 29. toukokuuta 2025

Skoda Octavia e-TEC - meneekö tällä kevythybridi-tekniikalla hyvin?

1980-luvun alussa tv-mainoksessa sanottiin, että "ota Skoda, et kadu, sillä Skodalla menee hyvin." Maailma muuttui, ja Skodasta tuli vaiheittain laadukasta valtavirtaa. VAG-konsernin autona taidetaan merkkiä tituleerata "Pirkka-Audiksikin" nykyään. 

Destinaatiokuski sai käyttöön muutamaksi päiväksi sijaisautoksi viime vuoden mallia olevan Skoda Octavia 1,0 e-TECin. Se on kevythybridi. Meneekö tällä tekniikalla hyvin?

Kevythybridi Skodan tapaan, mainostekstin kiteyttämänä kertoo ajamisen vaivattomuudesta. Onko ajaminen näin vaivatonta tosiaan? 

"Kevythybridimalli OCTAVIA e-TEC lataa akkunsa jarrutusenergian talteenotolla ja vähentää samalla polttoaineen kulutusta."                      Octavia e-TEC – kevythybriditekniikkaa

Kevythybridi Skoda Octavia Sunny Car Centerin aie-maisemassa

"Skodan kevythybridi-tekniikka on ollut Octaviassa käytössä muutaman vuoden. Käytännön ajossa siis jarrutusenergiaa kerätään talteen, jotta autolla "voi rullata" jalkaa nostamalla kaasupolkimelta. Samalla sammuu moottori. 7-vaihteisen DSG-kaksoiskytkin-automaattivaihteiston yhteydessä kuulostaa siis helpolta. Polttoainetta säästyi, se on vissi."
(Destinaatiokuski) 

Rullaati, rullaati

"Rullaus tuntui suurissa nopeuksissa helpolta, mutta varsinkin 50-60 km:n nopeuksissa tuntui auton pyrkimys kiihtyä tai ainakin pitää nopeus samana - ilman moottorijarrutuksen hidastavaa vaikutusta. Siten joutuu jarruttelemaan vauhtia ikään kuin turhaan. Toisaalta jarrutus kerää energiaa talteen. Ajofiiliksen kannalta vain tuntui hassulta, kun vauhti kiihtyy, ja jarrupoljinta joutuu painamaan voimakkaan tuntuisesti poljinvoiman ollessa omaan tottumukseen verrattuna selvästi suurempi.
Kaupunkinopeuksissa joutui joskus polkaisemaan kaasua hieman, jotta rullaus-moodi heräsi eloon."
(Destinaatiokuski)

Omiaan kauppakäynneillä, tilaa kyllä riittää

Mittariston selkeyttä tsekkiläisittäin

Konttorissa riittää tilaa pitkällekin kuljettajalle, ja ajoasennon saa kyllä sopivaksi ja mukavaksi

Octaviat ovat mallisukupolvesta riippumatta ajattoman tyylikkäitä "vaunuja"

"Autotoimittajat ovat ihastuneet Octaviaan ja niin Skodan omistajatkin. Tuttu Volkswagen-tekniikka, tarkoituksenmukainen muotoilu ja valtava tavaratila. Skoda on pitkälti onnistunut välttämään tekniikan sudenkuopat tuomalla jo testattuja komponentteja malleihinsa. Auton nykyinen maine on monen mielestä jopa parempi kuin emoyhtiön."

"Skodalla menee hyvin, kiteytti tosiaan vanha mainoslause. Hinta-laatu-suhde on varmasti nykyään enemmän kuin kohdallaan. Taitaa olla ihan "Pirkka Parhaat" -tasoa."
(Destinaatiokuski)

Ei hyvästi, vaan näkemiin - voisimme kyllä tavatakin vielä...

-------------------------------------------------------------------------------------------

FYI. Destinaatiokuskilla oli aikanaan Octavia II vm. 2005. Oli ihan liftback-perusmalli, mutta ostokriteeri olikin löytää käytännöllinen auto, johon mahtuisi kahdet taitettavat lastenvaunut. 
Mahtui - liftbackiin!

Octavia Destinaatiokuskin perhekäytössä, kuvattuna v. 2007

#destinaatiokuski #destinaatiomatka #destinaatiokuskikoejaa

keskiviikko 21. toukokuuta 2025

Halvalla Nammi Boxilla Halvalle hakemaan namiboksia.

Sähköautot halpenevat. Halpuus on suhteellinen käsite. Alle 30.000 eurolla saa pieniä sähköautoja. Tuleeko nyt pienuus muotiin myyntivalttina sähköisyyden saralla? Muistammehan polttomoottoriajalta esimerkiksi pikkufiiut ja kuplavolkkarit...

Kiinasta tulee nyt pientä ja halpaa. Dongfeng on merkki ja malli on Nammi Box. Auto on kompaktin pieni. Siinä on muotoilullisia ja materiaalisia vaikutteita Euroopasta. Ulkonäössä on jotain Miniä ja Smartia, sisustuksessa vaikkapa DS:ää. 

Pitihän Destinaatiokuskin tätä "karkkilaatikkoa" tyypittää Vantaalla Wetteriltä. Nyt auto oli liikennekelpoinen. Aiemmin keväällä ei ollut, vaikka olikin mahdollista "koeajaa"... Nyt oli ohjelmistoja päivitetty. 

Uudet kiinalaiset merkit ja mallit tulevat niin nopealla syklillä, ettei brändin rakentamiseen jää oikein aikaa. Pitäisi vain saada kauppaa ja sitä kautta markkinavarmuutta. 

Oheisessa linkissä on kaksi tapaa kirjoittaa Dongfengin malli... Täyssähköinen Dongfeng Nammi box - Wetteri

Halvalla Nammi Boxilla Halvalle hakemaan namiboksia

















"Ajaminen Nammi Boxilla on hauskaa sinänsä. Ajossa hieman rengasäänet kantautuvat eri tienpintojen ja vauhdin mukaan. Tuulinen sää heilahdutti autoa hieman. Muuten on kyllä astetta isomman auton ajamisen iloa. Rekuperaatiossa on hyvä ote, sillä on mukava hallita liike-energiaa pysähtymättäkin esimerkiksi liikennevaloihin - pystyen hyvin säätelemään ennakoimalla menoa." (Destinaatiokuski)

Wanli on rengasmerkki - tuntematon suuruus itselle

Sähkö tulee isosti pikkuautoluokkaankin - onko 25.000 euroa kuitenkaan halpa hinta?
   
Chic, sanoisi ranskalainen. Bella macchina, sanoisi italialainen. Sanoisiko kiinalainen, fengshui?

Fengshui?

Kojelaudassa on "käsilaukkumaisen" tuntuinen fiilis. Maisemakonttorissa on kuin "läppärinmentävä työtila". Käytännöllinen hanskalokero?

Osuuko polviin tai kehoon? Kyllä!

Integroitu käsilaukku?

Minimäisen karmiton ovi, BYDmäinen (Build Your Dreams) slogan

Viiksessä vasemalla puolella on valoa, pyyhkijää ja vilkkua...

Kumpaan luottaisi etäisyyden suhteen, tuulilasin vai näytön kautta?

Kumpi?

Kampi?

Holhoaminen tuntuu X-sukupolven edustajana, Destinaatiokuskista, naurettavalta. Aika herkästi, kun päätä kääntää sivuun, naisääni alkaa nalkuttaa turvallisesta ajamisesta... Poikamiehen painajainen? Samoin kaistavahti hiukan tahtoo "nakella niskojaan" eli tempoilla terävästi (lue: häiritsevästi). 

Jos edessä on maisemakonttori, niin takana on...c-pilari

No, myönnetään, että on hauska ajaa tämä "karkkilaatikko"

Sukupolvikysymys: mitä näillä tekee - radiota sitä kaipaisi...

"Jos näkee asiat hauskasti, eikä huolta huomisesta, on tämä pikkuinen ja uutukainen kiituri kaupunkiin varmaankin ihan sovelias peli. Olisiko hiukan outo lintu maaseudulla? Radio on siellä hyödyllisempi kuin "värisuoravalaistukset". Jarruttaessa vähän voimakkaammin, tuntui kummallinen värinä ratissa ja renkaissa. Säätöä vaille vai ominaisuus? Leasing-hintoja odotellessa näkee olisiko tästä pieneen ajoon ja pyöritykseen makea kulkine. Nyt tarjottiin rahoituksella alle 400 euroa kuussa. Mihin vertaisi? Miten arvottaa brändiä, jota ei tällä hetkellä kukaan juurikaan tunne?"
(Destinaatiokuski)

#dongfeng #nammibox #wetteri #destinaatiokuskikoejaa

Destinaatiokuski - automatka alkaa aina alusta ja päättyy kohteeseen.

Automatka alkaa aina alusta ja päättyy kohteeseen. Automatkahan on oikeastaan ydinasia, jota toteuttamaan on itseliikkuva automobiili kehit...