Destinaatiomatkaajat

perjantai 21. helmikuuta 2025

Autokerhot jäärataa kiertämässä - talvista hyötyä ja huvia.

Talvellakin voivat autokerholaiset kokoontua ajamaan ja nauttimaan yhdessäolosta. Kesän mutkatiet ja piknikit sellaisenaan voi unohtaa. Tammi- ja maaliskuun välillä onkin oiva mahdollisuus kehittää ja ylläpitää omaa ajotaitoaan - jääradalla. Oivallinen paikka on esimerkiksi Harviala Ice Range.

"Icerange talviajon harjoittelukeskus on kehitetty yhdessä Vanajanlinnan, ajokouluttaja Kalevi Ahon ja yrittäjä Seppo Kervisen kanssa ja se sijaitsee noin 1,5 kilometriä Hotelli Vanajanlinnasta."

Audiclub Finland ajokoulutus- ja kerhopäivän aamunsarastuksessa











Osa autokerhoista kokoustaa muuten vaan talvikaudella, ajaen johonkin paikkaan ja retkeilee talven riennoissa - osa taas odottaa kesää ja ajamisen rientoja -  joko radalle tai maantielle. Road trip onkin enemmälti kesäinen käsite suomalaisessa ajoharrastekulttuurissa. Road trip talvella jääradalle onnistuu kyllä...

Harviala Ice Range -jääradalla helmikuussa 2025 kokoontuivat Audiclub Finland, Alfa Romeo -kerhot (AREF ja CARF) ja Cadillac Club of Finland.

Cadillac, talvi ja jäärata... Mitä ihmettä? Autoilu ja sen kokonaisvaltainen harrastaminen on siitä mukava juttu, että nautintoa voi suoda myös varsinaisen ajokauden välillä.

Cadillacit eivät olleet enimmäistä kertaa Harvialassa... Puhuttaneenkin jo säännöllisestä ja brändätystä tapahtumasta (CCOF)

"Talvella ei tapahdu mitään, joten tämä CCOF Goes on Ice on kehittynyt huvin ja hyödyn ympärille juurikin varsinaisen ajokauden välillä." (CCOF:n jäsen Tom Tuominen)

Tom Tuominen on yhtä Hummer-hymyä talviautollaan
Huomionarvoista on kerhoautoilussa se, että ajoihin voi tulla muillakin merkeillä. Ei ole siis nökönuukaa merkki - vaan hyöty ja huvi edellä mennään.

Cadillac-talviautoilun voi ymmärtää näinkin

Audiclub Finland järjesti ajokoulutusta sisältävän kerhopäivän ja toisen päivän sidosryhmilleen. Ytimessä oli ajamisen nautinto ja auton hallinnan kehittäminen yhdistettynä mukavaan yhdessäoloon.

Autokerhojen tapahtumissa voi esitellä myös uusia automalleja

Alfa Romeo -kerhojen tapahtumassa oli monenlaista kalustoa. Se kertoo suuresta nautinnosta ajamiseen sekä huvin että hyödyn kannalta. Talvi ei estä harrastusta - päin vastoin.

Radalle kävi Giulian mieli
"Radan sijainti Etelä-Suomen maantieteellisesti parhaalla alueella sekä neljän eri käsittelypaikan monipuolinen kokonaisuus laajoine turva-alueineen takaavat asiakkaidemme tyytyväisyyden.
Rata on tarkoitettu pääasiassa autojen maahantuojien, autoliikkeiden, erilaisten yritysten ja yhteisöjen liukkaan kelin ajokoulutuspaikaksi." 
Rata-ajo ja ohjattu ajoharjoittelu onnistuvat hyvin.
Ratamestari Seppo Kervinen (vas.) ja ajokouluttaja Timo Nousiainen (oik.)
"Kiva päivä tulossa", totesi CCOF:n jäsen Tom Tuominen, kun karautti Hummer H2:n liukasradalle...
Tarkoittaako mallinimi H2 huvia ja hyötyä...

Lisätiedot: Yhteystiedot  |  Ice Range Harviala - Hämeenlinna, Jäärata, Icetrack, Ajoharjoittelu

#ccof

#carf

#aref

#audiclubfinland

#icerange

#harvialaicerange

#bmwclubfinnland

#trafiikkimaikka

torstai 30. tammikuuta 2025

Ennenkin mentiin - eikä meinattu.

Tie vie, sehän tiedetään sanontana - ja käytännössäkin. Tie vie siis jonnekin. Alkaen jostakin. Tie vie perille. Ennenkin mentiin - eikä meinattu. Mystiset moottorimarssijat matkasivat kuin road trip -aatteen oppikirjasta.

Elämä on huviajelu, joten miksipä ei - lähteä ja kokea ajajan ehdoilla ajamisen nautintoa erityisellä tiellä, tieosuudella tai reitillä?

Ennen oli paremmin? Ainakin pioneerihenki oli syvempää - nythän autoilu on jokapäiväistynyt. Toisaalta maailma on muuttunut - esimerkiksi klassisen Petsamon tai Neuvostoliiton matkailu on historiaa. Mahdotonta kokea enää...

      Auto Petsamon Kolttakönkäälle johtavalla maantiellä 
                   (Otso Pietinen 1939, Museovirasto)

Lapin reissu autolla. Nykyisin, kun vähän kun varautuu, niin sehän on helpohkoa. Sähköautollakin.
Ennen oli ennen. Petsamon matka ei ollut pala kakkua pelkästään mittasuhteiden valossa. Eikä ajassa; 1930-luvulla tai välirauhan aikana.
Kuvateksti ja ingressi Peerlessillä Petsamoon Mobilisti Seniorin kuvatekstistä:
"Jäämeren rannikko tuli maanteitse muun Suomen yhteyteen, kun 517 kilometrin mittainen tie Rovaniemeltä Petsamoon valmistui syksyllä 1929. Ajomatka Petsamonvuonolle vaati kestävyyttä sekä autoilta että turisteilta, mutta matkasuoritus oli vaivan arvoinen."
"Kilometripylväs näyttää, että Rovaniemelle on matkaa 415 km."
Peerlessillä Petsamoon, Vesa Pynnöniemi (Mobilisti Senior 3/2024)

Entä miten onnistui lähteä 100 vuotta sitten Hämeenlinnasta Pietarsaareen ja takaisin?
Mielenkiintoinen reissu on kiertää lenkki eli matkalta palataan toista kautta. Ei ollut leppoisaa kotimaanmatkailu tuolloin vuonna 1924 - road trip oli kokemus-, seikkailu- ja selviytymismatkailu. Miesjoukko lähti matkaan Hämeenlinnasta 29.7.1924 kahdella autolla (Opel ja Benz) Pietarsaareen ja takaisin. Ei ihan päivän reissu. Ja korjaustoimenpiteittä ei selvitty tuolloin... 

Vaikuttava ryhmä lähti matkaan kahdella autolla
(Mika Jaakkola, Hämäläisherrojen autoretki (Mobilisti Senior 4/2024)

"Sata vuotta sitten autonkuljettajalta vaadittiin muitakin taitoja, kuin B-luokan ajokortti, joten akselin irrottaminen paikan päällä ja sen oikaiseminen mukana olleilla työkaluilla mekaanikko Yrjö Suhosen avustuksella, sujui muitta mutkitta."
(Mika Jaakkola, Hämäläisherrojen autoretki (Mobilisti Senior 4/2024)

Hämeenlinna-Tampere-Pietarsaari-Pori-Hämeenlinna (Mobilisti Senior 4/2024)
Vaikka reissulla korjattiinkin kalustoa, pääsivät matkalaiset jo 3.8. kotiin Hämeeseen! (Mobilisti Senior 4/2024)

1990-luvulle tultaessa ja Neuvostoliiton lakattua olemasta, Karjalan matkoille löytyi kysyntää myös autoillen. Pikku hiljaa tieolot paranivat, joten matkailu oli enemmänkin seikkailu turvallisuuden kannalta.

         Entinen matkakoti Karjala Sortavalassa n. 1990-luvun alussa (Pohjois-Karjalan museo)

Mutta aiemmin... Lähteä nyt Jaltalla pitkälle road tripille. Se on kysynyt kanttia - Neuvostoaikana ja vielä omatoimimatkana. Näin tapahtui talvella 1966. Lainaukset ao. artikkelista.
"Ukraina ja sen mukana Krimillä sijaitseva Jalta oli pitkään osa Neuvostoliittoa. Epäluuloisen suurvallan alueella eivät ulkomaalaiset autoilleet, tai ainakaan helpolla ei lupia omatoimimatkailuun saanut. "
"Jaltojen pitämä 70 kilometrin matkanopeus herätti suurta huomiota. Eräskin hitaasti ajaneen kuorma-auton kuljettaja avasi vauhdissa oven, piti jalkaa kaasulla, nousi ulos astinlaudalle ja teki ristinmerkin nähdessään autojemme lähestyvän."
"Lumi on muuttunut rännäksi, huuhtelulaite tukkeutui ja ja pyyhkimet repeilivät. Turha turismi ja tutkimusvietti tuupertui taisteluun yhä voimistuvaa väsymystä vastaan."

Jaltalla Jaltalle, Janne Halmkrona (Mobilisti Senior 2/2024)

Kaukaiset paikat kiehtovat kotiseutuja enemmän...nykyäänkin.

Lisää samasta aiheesta:

sunnuntai 26. tammikuuta 2025

Kuin Bronson - kuski destinaatiota etsimässä.

Automatkahan on oikeastaan ydinasia, jota toteuttamaan itseliikkuva automobiili kehitettiin. Gottlieb Daimler kehitti samoihin aikoihin "moottoripyörän kantaisän". 

Automatkailu alkoi heti, ja myöhemmin syntyi käsite road trip. Erottavatko nämä käsitteet matkatyypit toisistaan?  Moni haaveilee road tripistä, ja perinteisesti haaveeseen kuuluu auto tai moottoripyörä. 
Tärkeintä on lähteminen.

Moottoripyörä on ollut aikojen saatossa vapauden symboli. Moottorimatkailu on kehittynyt kaikenlaisilla ajoneuvoilla tapahtuvaksi muodoksi rallatella kylien ja maanteiden raitteja.

Vapauden symbolina moottoripyörä on omaa luokkaansa. Kuin ratsastava cowboy, hevonen on vain vaihtunut konevoimaan. Termi riding käy kumpaankin lajiin - satulassa istutaan. Moottoripyöräily on nostettu osaksi yhden sukupolven yhteiskunnallista tutkiskelua. Elokuvagenressä on symbolisoitu vapauden kaipuuta ja glorifioitu aihetta - myös kulkua tien päällä.

Tuli mm. Bronson. Ja tietenkin koko sukupolven vapautta korostava Easy Rider.

"In order to renew his soul, Bronson becomes a vagabond searching for the meaning of life and seeking experiences that life has to offer." Then Came Bronson - Wikipedia

Sitten tuli Bronson (MGM Television)

Then Came Bronson (tv-sarja) toi ajattoman kesä- ja vapausfiiliksen. Ainakin kaksipyöräisillä. Ytimekäs teksti yhdistettynä kuvavirtaan, joka tukee sanomaa. 

         Dialogissa on kiteytetty #vapaus #uskallus #jämähdys oivasti.

         Driver: "Taking a trip?"
         Bronson: "What's that?"
         Driver: "Taking a trip?"
         Bronson: "Yeah."
         Driver: "Where to?"
         Bronson: "Oh, I don't know. Wherever I end up, I guess."
         Driver: "Man, I wish I was you."
         Bronson: "Really?"
         Driver: "Yeah."
         Bronson: "Well, hang in there."                                                                                                                    
                                                                  Then Came Bronson (Intro) S1 (1969) - YouTube

Pekka Näränen, Harley-Davidson Sportster -moottorin historia, Kopteri 6/2021 
Road movie on elokuvalajityyppi, jossa päähenkilöt lähtevät kotoa road tripille -  mikä tyypillisesti muuttaa näkökulmaa heidän jokapäiväisestä elämästään. Road-elokuva – Wikipedia

Yleensä lähdetään autolla, kun mukana on kööri juonenkulun kannalta keskeisiä hahmoja. Mutta kaikkien tie vie -elokuvien (itse kääntäisin road movien näin...) äiti ja isä on Easy Rider (suomeksi Matkalla). Wikipedia kääntää nimen Rennon ratsastajan sijaan Helpoksi ratsastajaksi...). 
   
Eino Poutiainen oli myös rento ratsastaja Solifer Exportilaan politikoidessaan 
Jytky 50 vuotta: SMP yllätti kaikki eduskuntavaaleissa 1970 | Apu
Ennen Bronsonin kaltainen vapaa ratsastaja - Then (be)came Destinaatiokuski

lauantai 25. tammikuuta 2025

Satakaksikymmentä tarinaa - Destinaatiokuskin kynästä.

Satakaksikymmentä tarinaa - Destinaatiokuskin kynästä. Autoilu eli motoring on edelleen etunenässä.

Blogini on https://destinaatiokuski.blogspot.com/ ja myös Destinaatiokuski - Blogit.fi. Olen kirjoittanut autoilusta, destinaatiomatkoista ja likeisistä aiheista vuodesta 2022 alkaen.

Miksi kirjoitan?  Destinaatiomatkailu ja autoilu ovat aina olleet lähellä sydäntäni. Ensimmäisen kirjoitukseni kuvaus on edelleen ytimessä.

"Automatka alkaa aina alusta ja päättyy kohteeseen. Automatkahan on oikeastaan ydinasia, jota toteuttamaan on itseliikkuva automobiili kehitetty. Mitäpä autolla tallissa tekisikään, liikkumaanhan on se luotu. Matkan voi tehdä spontaanisti tai suunnitellen." Destinaatiokuski - Matkan alusta loppuun: Destinaatiokuskin automatka alkaa aina alusta ja päättyy kohteeseen.

Miksi pidän autoilusta? Koneromantiikka, autourheilu ja autoilu vain kiinnostavat. Kiteyttäisinkö näin, kuten blogikirjoituksessani.

"Mitä koneromantiikka oikein on? Olisiko se tätä: nautintoa ja harrastuneisuutta konevoimalla kulkevasta ajopelistä? Se on kaikkea sellaista subjektiivista tunnetta, mitä saa nautintoa ropatessa ja fiksatessa ajopeliä. Se on ajamista ja reissaamista. Tai historiallista perehtyneisyyttä ja kiintymystä tavalla tai toisella ajamiseen ja ajokkiin. Oli se sitten klassikko, työjuhta tai kansanauto." Destinaatiokuski - Matkan alusta loppuun: Koneromantiikka - koneet ja vauhti ihanteena.

Kauppareissukin loihtii hymyn kareen kasvoille


Taas mentiin katsomaan silmäkarkkeja (Fittedfest 2024 Lahdessa)



















                                          Olen viestinyt ilmiöistä ja huomioista - olen puhunut ajokulttuurin puolesta. Syvemmin löytyy näiden toteamuksien ympärille asiaa kirjoituksissani. https://destinaatiokuski.blogspot.com

"Cruising elää vahvasti, ovathan auto- ja moottoritapaamiset kaikkinensa ihmiselle hyvästä."


"Tiet vievät. Niitä on maailma täynnä.
On isoja ja pieniä, uusia ja vanhoja.
Legendaarisia ja ihan tavallisia.
Väylää pitkin pääsee perille, ellei jää matkalle tai muuta suunnitelmaa."

"Road trip voidaan suomentaa sanoilla; ajomatka tai ajoreissu. Ollaan siis käsitteellisesti tien päällä. Tärkeää on ymmärtää, että reitti on juuri se, mitä ikinä keksiikin käydä katsomassa tai huomioida alun ja lopun välillä. Mikä on aito ja oikea road trip? Pitääkö ajoreissuun varautua tai ennakoida sitä kauan etukäteen? Vastaukset lyhyesti: road trip syntyy aina kun lähdet tien päälle. Oma aikataulu tai kohteet tuovat siihen luovuutta tai joustoa."

"Kun on kerran lähtenyt tien päälle, sinnehän halajaa aina uudestaan kelillä kuin kelillä" (Destinaatiokuski)

"Kun on kerran lähtenyt pois tieltä, sinnehän halajaa aina uudestaan" (Destinaatiokuski)

Eihän se ole matka eikä mikään, jos ei jää tarinaa kerrottavaksi. Itse asiassa aina kun lähtee liikkeelle, kaikenlaista voi sattua ja tapahtua. Varsinainen reissu tien päällä, road trip tai muu konevoimalla tehty matka, on tarinan arvoinen. Eikös olekin?

"Jokainen matka voi olla tarinan arvoinen, mutta dokumentaarinen road trip kuvaa jotain tiettyä ajassa ja paikassa tapahtuvaa siirtymää. Se voi olla pitkä tai lyhyt. Erityiseksi se muuttuu, jos se on seikkailu, lomamatka tai päähänpistosta saatu tavoitteellinen urakka, mitä vain."                      
Destinaatiokuski - Matkan alusta loppuun: Dokumentaarinen road trip - kertomus tien päältä.

"Luulisi, että viidessäkymmenessä vuodessa voisi tulla muutoksia yhteen - jos toiseenkin asiaan. Harrastetaanko autoja ja autoiluun liittyviä asioita samalla intensiteetillä? Entäpä, onko vauhdin merkitys muuttunut ihmisten tarpeissa tai mielissä?"

"Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Jyskälä. Suurajot. Jyväskylän Suurajot. Tuhansien järvien ralli. Neste-ralli. Secto-ralli. Yhteinen nimittäjä on vuosikymmenestä toiseen jatkunut hurmio ja kansan huvi: MM-ralli. Joka vuosi on mukava kohdata ihmisiä ja kilpa-autoja luonnon helmassa."
Seurueen kanssa Västilän maalipäässä vuonna 2024 (EK 11, Secto Rally Finland)

Vuodet ja tiet vievät - 57 mittarissa tätä blogitekstiä kirjoitettaessa

Olen skribenttinä käytettävissä - brändillesi tai ilmiöllesi.

Timo Nousiainen
Destinaatiokuski
+358 41 314 8109
timo.nousiainen@trafiikkimaikka.fi

P.S. Kun tärkeintä on päästä - ei vaan perille - vaan myös välille. Siksi pidän autoilusta.

Destinaatiokuski - matkan alusta loppuun. 

www.trafiikkimaikka.fi

torstai 23. tammikuuta 2025

Ajateltu road trip muuttuu joskus. Mitä siitä - varapläniä peliin!

Joskus ajateltu road trip -reissu muuttuu jostain syystä. Näin kävi tammikuisena lauantaina vuoden 2025 alussa. Ykköskohde meni puihin osittain. Kaksi varapläniä oli onneksi takataskussa.

Ajeltua tuli sovitusti Vantaalle sovittua idän ihmettä koeajamaan, mutta autoyksilö ei ollutkaan vielä rekisterissä! Ja yhteystietoni olivat kuulemma hävinneet. Oho! Joten tuntui, että tultiin turhaan. Vai tuntuiko sittenkään? Syntyikin kiva road trip -keikka kuitenkin.

Idän ihmettä ihmeteltiin näin ollen sisällä hetki vain



















Sitten varapläni: naapuriin kokeilemaan mikropatonkia - siis sähköistä Sitikka e-C3:a. Sillä tuli ajeltua - saaden selkoa ominaisuuksista lyhyellä koeajolla.

Uusi Citroën e-C3 on sähköinen ilmestys ulkoisestikin

"Joo, mukavaa ajoa, muttei mitenkään erityistä tehoreserviä tasaisesti kiihtyvä auto tarjonnut. Kiihtyvyys ja näppäryys ovat riittäviä arkiajoon toki. Ajamisessa vaan ei syntynyt sitä perinteistä "French connectionia".
(Destinaatiokuski)

Takapenkillä istuinosan lyhyys jätti reidet tyhjän päälle ja polvet jännittyneeseen tilaan. Pikkuauto on pikkuauto. Sirpakka ja kätsy auto, kaupunkiin.

Tiivistunnelmainen takapenkki

Noin seitsemän asteen pakkassäässä Myyrmäki-Konala-Petikko-akselilla vajaassa tunnissa häipyi 21 pinnaa täyteen ladatusta autosta. Se polttomoottorisen pikkuauton manuaalilla kepittäminen ja ajon hauskuus kärsivät, kun tasainen sähkömoottorin veto vie aavistuksen tunnottomasti. Automaatin normipykältäminenkin puuttuu. Toisin sanoen näillä tehoilla ja painoilla voisi olla perusteltua ajaa vielä pitkäänkin polttiksella, mutta EU rankaisee kiihtyvästi tätä jatkumoa. Sitikalta löytyy vielä perinteinen bensa-manuaali tähän uuteen C3-korimalliin.

Tunnistettavaa citroënismia?

Kojelauta on erikoinen pienine ratteineen. Tässä on ehkä se perinteisin citroënismi. Ikkunalasit olivat merkkiä Mopar!

Oho, Mopar!

Yhteiset omistukset tekevät näitä hauskoja yhdisteitä, kuten ikkunalaseista nähdään. Sähköautoksi on hassusti mallimerkinnässä sana automaatti, ja käynnistys oli oldschoolisti virta-avaimella!)”
"83 kW/113 hv sähkömoottori tuottaa sopivasti tehoa arkiajoihin, kun taas 44 kWh akusto tarjoaa jopa 320 km WLTP-toimintamatkaa."

Ovien käsinojissa oli neljä erilaista hokemaa - tässä yksi

Oli kolmaskin kohde. Kokeilla piti italosporttia tois puol kehäkolmosta. Autoa etsittiin myyjän kanssa hallista. Puhelulla selvitti sen olevan muualla kojelaudan korjauksessa, kun mikään valo ei ollut syttynyt. Sekin koeajoajatus meni sitten pipariksi... No lähdettiin Ikeaan lihapullille sitten!

(Destinaatiokuski koeajoi: Citroën e-C3 Full electric 113 Max 44 kWh Automaatti)







tiistai 21. tammikuuta 2025

Kevään koneromanttisten näyttelyiden kolme pointtia.

Mistä tietää milloin on kevät? 
Fiilistä nostaa tutut jutut. 
Autotapahtumat alkavat täyttää kalentereita.
Kevät ja kesä saakoot tulla!

Kolme pointtia aiheesta...

1. Helsinki: Kevät alkaa pääsiäisenä...

Varma, aito ja oikea kevään merkki on Original American Car Show Helsingin Messukeskuksessa pääsiäisenä 18-20.4.2025. Tämä show on vuosien saatossa laajentunut pienen piirin harrastetapahtumasta Suomen suurimmaksi alan harrastajien ja koko perheen pääsiäistapahtumaksi, jossa on paljon lisäksi erilaista nähtävää.

"Original American Car Show on autonäyttelyiden kirkkain kotimainen tähti, joka yhdistää harrasteajoneuvojen intohimoiset yhteisöt, toimijat ja ystävät saman katon alle."

Vuoden 2025 aikana juhlitaan kiihdytysajon 50-vuotista taivalta.

FHRA järjestää 46. Original American Car Show´n tänä vuonna

Pihalla käy kova hyörinä - paljon nähtävää (Original American Car Show)



























Toinen kevään merkki on näyttelyiden lisääntyminen.     

2. Tampere: Huhtikuun lopulla tulee valo ja kesän odotus...

"Hot Rod & Rock Show on tapahtuma, jossa riittää katsottavaa ja koettavaa. Kahden päivän näyttely kokoaa yhteen kansainvälistä ja kotimaista huippukalustoa ja toimijoita." 

"Hot Rod & Rock Show 2025 järjestetään 26.-27.4.2025 Tampereen Pirkkahallissa. Näyttely on vakiinnuttanut paikkansa ajokauden alkaessa jo yli 40 vuoden ajan."                                                                                  Ajankohtaista – Hot Rod & Rock Show

Rodit ovat katsomisen kestäviä silmäkarkkeja (Hot Rod & Rock Show) 

Karkkia on näyttelyn ympäristössä myös (Hot Rod & Rock Show)
Kohti lämpöä ollaan jo menossa toukokuussa. Näyttelykauden mobilismi-näyttelyiden huippu ajoittuu juuri ennen kesän ajokauden alkua.

3. Lahti: Kesä ja kärpäset saavat tulla!

"Ajoneuvonostalgiasta kiinnostuneiden oma näyttely kokoaa yhteen alan kalustoa ja toimijoita – mukana on menneiden vuosikymmenten klassikoita sekä arjen nostalgiaa, alan asiantuntijoita, merkkikerhoja, kauppiaita ja oheisohjelmaa."
Classic Motorshow – Suuri suomalainen klassikkoajoneuvonäyttely

Vuoden 2025 teema on 80-luku – Classic Motorshow

Nämäkin "Tuntsat" ovat tulevan teeman mukaista 1980-luvun nostalgiaa (Lahti Motorshow)

Classic Motorshow järjestetään Lahdessa 3.-4.5.2025. Lahden jälkeen ollaan kesässä - ajokausi on korkattu käyntiin.

Pihalla näkee todella monipuolista ja eri-ikäistä kalustoa (Classic Motorshow)

Vain Destinaatiokuskin olemuksessa on harmaata (Original American Car Show)
Destinaatiokuskin olemuksessa on jo väriä (Hot Rod & Rock Show)
Destinaatiokuski on uskaltaunut jo ulos, ja tiiminsä kanssa bongasi Buick Park Avenuen,
jolla onkin joskus ajeltu Kanta-Hämeessä (Classic Motorshow)

Destinaatiokuski - automatka alkaa aina alusta ja päättyy kohteeseen.

Automatka alkaa aina alusta ja päättyy kohteeseen. Automatkahan on oikeastaan ydinasia, jota toteuttamaan on itseliikkuva automobiili kehit...